Tijd voor weer een blogje! - Reisverslag uit Coronel Moldes, Argentinië van Stijn Bosch - WaarBenJij.nu Tijd voor weer een blogje! - Reisverslag uit Coronel Moldes, Argentinië van Stijn Bosch - WaarBenJij.nu

Tijd voor weer een blogje!

Door: Stijn Bosch

Blijf op de hoogte en volg Stijn

24 Oktober 2013 | Argentinië, Coronel Moldes

Hola!!

Weer een blog vanuit het verre verre Argentina!
Ik ben hier nu twee maanden en ik ben naar eigen zeggen wel gewend aan het leven hier. Het spaans gaat met sprongen vooruit en ik voel me helemaal thuis hier. Iedereen hier is super aardig, (iedereen kent mij) en alles gaat hier veel rustiger, als het vandaag niet kan, dan doen we het toch morgen (of overmorgen). daarnaast is het nu primavera (lente) en wordt het bijna elke dag al 30 graden, ook niet echt weer om superveel te doen :) Ik heb het hier super naar mijn zin, mijn familie is echt geweldig,

Het enige probleem dat ik heb is dat ik geen geld kan pinnen in mijn dorpje, daarvoor moet ik naar Rio Cuarto, een grote stad een uur rijden hier vandaan. dat is ook wel een heel groot verschil met het kleine Nederland. Alles hier heeft grote afstanden, de 2 dichtsbijzijne vergelijkebare kleine dorpen zijn Sampacho (30 km) en vicuña mackenna (56 km). een dorpje 15 km verderop is Bulnes, maar dat is heel klein (1000 inwoners).


Sins mijn laatste blog heb ik al aardig wat nieuwe dingen beleeft, zo ben ik met school naar La Plata geweest, de hoofdstad van provincie Buenos Aires. het was een schoolreis van 2 dagen. We moesten ons om 1 uur s'nachts op school verzamelen, nadat we compleet waren gingen we met zn allen in de bus voor een busreis van 9 uur, in de bus hebben mijn klasgenoten geprobeerd truco uit te leggen, een kaartspel dat hier erg populair is (en best lastig te begrijpen, maar ik kan nu eindelijk spelen). eenmaal aangekomen kregen we ontbijt in het hotel en daarna meteen een tour door de stad met de tourbus. La Plata is een enorme stad, en supermooi. we hebben het Museo de Ciencias Naturales bezocht, de dierentuin (waar bijna geen dieren waren) en de kathedraal, daarna hebben we met zn allen bij de pizzaria gegeten en toen was het tijd om te slapen, ik sliep met mijn broer en 2 klasgenoten op de 8ste verdieping van het hotel. de tweede dag was een bezoek aan de raffinaderij, een enorm terrein waar we met 2 bussen een rondleiding kregen ( 1 bij 5 kilometer dus lopen was geen optie) nadat we de hele dag bij de raffinaderij zijn geweest was het weer tijd voor de terugreis, 9 uur later kwamen we weer thuis.

Verder ben ik naar Cordoba geweest, een miljoenenstad en de op een na (buenos aires) belangrijkste stad van Argentina (is mij verteld). Cordoba is zo'n 250 kilometer vanaf Moldes en 3/4 uur rijden. 2 dagen in Cordoba, ik heb het stadscentrum bezocht, wat echt schitterend is, en in de avond door de stad gelopen. We zijn naar de universiteit van Cordoba geweest (ook een van de belangrijkste en grootste universiteiten van Argentinia) en op de terugweg zijn we langs Villa general Belgrano geweest, een klein dorp vol duitsers, bierdrinkende duitsers met traditionele kleding, een heel grappig om te zien.
daarnaast ben ik voor YFU naar een expo geweest, samen met 2 YFU vrijwilligers, erg gezellig, veel gekletst en gelachen.

Met mij gaat super, ik hoop met jullie allen daar in Nederland ook!

Tot mijn volgende blog!
hasta pronto

Saludos
Stijn

  • 24 Oktober 2013 - 07:19

    Marcela Montesino:

    hermosas tus palabras, ya dos meses en argentina, como pasa el tiempo; veo que lo estás disfrutando a full, y sabes jugar al truco, yo todavía no aprendí jugar.
    me alegro que lo hayas pasado lindo aquí en vicuña mackenna, realmente fué un fin de semana muy lindo.
    que sigas bien y suerte en tu intercambio. besos. marcela

  • 24 Oktober 2013 - 22:03

    Sanne:

    Klinkt leuk Stijn!! :) Lekker dat warme weer.. Hier begint het af en toe al te sneeuwen..

  • 30 Oktober 2013 - 23:17

    Timo:

    He stijn!
    Super gaaf om je blogs te lezen en mooi dat t goed gaat daar.
    Klinkt echt alsof je de tijd van je leven hebt, geniet ervan man!

    Gr timo

  • 01 November 2013 - 09:58

    Gerard:

    Hallo Stijn,

    Zo je verhaal lezend begin je al een echte ″dorper″ te worden, want voor het echte leven en vertier moet je toch in de stad zijn toch. Het is leuk te weten dat het goed met je gaat.
    Helaas voor jou ben je er op mijn feestje niet bij, maar ik zal aan je denken.
    Nog veel plezier daar aan de andere kant van de oceaan.

    Groeten,

    Gerard

  • 03 November 2013 - 18:44

    Sietske Van Der Worp:

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!

  • 18 December 2013 - 16:55

    Nel:

    Hoi Stijn,

    Leuk om te horen en te zien, dat je je prima vermaakt.
    Kan ook bijna niet anders met zo'n fijn klimaat, mooie meiden en een goed gastgezin.
    Super mooie foto's.
    Ik weet niet of jullie kerst, oud en nieuw vieren van uit Oldenzaal wensen we super mooie dagen ook voor je gastgezin.

    Groeten fons nel frank mark dize wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 10812

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: