Kerst en Nieuw jaar - Reisverslag uit Coronel Moldes, Argentinië van Stijn Bosch - WaarBenJij.nu Kerst en Nieuw jaar - Reisverslag uit Coronel Moldes, Argentinië van Stijn Bosch - WaarBenJij.nu

Kerst en Nieuw jaar

Door: Stijn Bosch

Blijf op de hoogte en volg Stijn

30 Januari 2014 | Argentinië, Coronel Moldes

Hola todos!!

Al weer een tijdje sinds mijn laatste blog, en na mijn laatste blog heb ik alweer genoeg beleeft! Kerst en nieuwjaar bijvoorbeeld, totaal anders dan ik gewend ben in Nederland.

Kerst hier in Argentina is niet zoals in Nederland 2 dagen. Hier vieren ze het de nacht voor kerst, La noche buena (de goede nacht). Een heerlijke asado met de hele familie in de buitenlucht. Om 12 uur s'nachts een proost en was er een klein beetje vuurwerk te zien, een beetje zoals nieuwjaar geviert wordt! Daarna naar een feest hier in het dorp geweest tot s'ochtends vroeg.

Nieuw jaar ging ongeveer hetzelfde. Een asado, met een heerlijk toetje! zelfgemaakte tiramisu! Om klokslag 12 uur een proost en vuurwerk kijken. Daarna gezellig naar vrienden toe.

Verder heb nog ongeveer 1 maand vakantie over, en ga ik 17 februari met alle uitwisselingsstudenten van YFU naar Bariloche, in het zuiden van Argentina! Een toeristische plek met veel bergen en kristalblauwe meren! Kan echt niet wachten! Het is wel zo'n 13/14 uur in de bus heen, en ook weer terug maar dat mag de pret niet drukken!

Iedereen de groeten daar in het winterige Nederland!
Un abrazo



  • 31 Januari 2014 - 03:16

    Sjoukje:

    Niet zeuren jij, ik moet 26 uur in de bus ;)

  • 10 Februari 2014 - 20:16

    Mirjam:

    Hoi Stijn,

    Die winter valt nogal mee hier, hoor! Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je daar nog iets aan gedaan?
    Ben benieuwd naar je verhaal over het zuiden van Argentinie. Vast ook weer hele mooie natuur. Daar blijf ik toch wel jaloers op, hoor!
    Heel veel plezier weer!
    Groetjes, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 10836

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: