De eerste week in Argentina! - Reisverslag uit Coronel Moldes, Argentinië van Stijn Bosch - WaarBenJij.nu De eerste week in Argentina! - Reisverslag uit Coronel Moldes, Argentinië van Stijn Bosch - WaarBenJij.nu

De eerste week in Argentina!

Door: Stijn Bosch

Blijf op de hoogte en volg Stijn

24 Augustus 2013 | Argentinië, Coronel Moldes

Hallo allemaal, hier mijn 2e verslag over mijn uitwisselingsjaar in Argentinie!
ik ben hier nu iets langer dan een week en het is hier geweldig! Het enige minpunt is dat het hier nog superkoud is! vooral s'ochtends en s'avonds is het zo'n 2 graden!

Ik ben donderdag 15 augustus vanaf schiphol vertrokken, samen met 4 anderen die naar Argentinie gaan. ik ben eerst naar Frankfurt gevlogen, waar we moesten overstappen. dat ging net goed! (we waren de laatste die het vliegtuig naar Buenos aires ingingen). de vlucht naar Buenos Aires duurde 15 uur. ik heb helaas niet kunnen slapen in het vliegtuig :(

Eindelijk aangekomen in Buenos Aires werden we ontvangen door vrijwilligers van YFU en moesten we wachten op andere uitwisselingsstudenten uit duitsland, amerika, finland, denemarken en estland. met zn allen in de bus naar San Miguel. een dorp dichtbij Buenos Aires, waar de orientatieweek werd gehouden. Het was een leuk kamp, met alle uitwisselingstudenten (heeeel veel Duitsers). en veel spelletjes gedaan.

zondagsavond zijn we vertrokken naar het busstation in Buenos Aires. waar we zo'n 4 uur moesten wachten, voordat de bussen vertrokken. ik zat helemaal alleen in de bus, 9 uur naar Mackenna, een dorp dichtbij Moldes (waar ik woon). in de bus gelukkig wel geslapen. aangekomen in Mackenna werd ik ontvangen door, de districtsvertegenwoordig van mijn regio en daar ontbeten, toen kwam mijn gastgezin mij ophalen. ze zijn super aardig en gastvrij! we zijn naar Moldes gereden en ik heb meteen een rondleiding door het dorp gekregen. verder heb ik die dag een beetje het huis verkend (het is supergroot) en wat meer door Moldes gereden met mijn gastvader. gelukkig was de maandag een vrij dag, en had ik dus tijd om spulletjes voor school te kopen (uniform) een een klein beetje te wennen aan de omgeving. het is hier echt totaal anders, niks is hetzelfde als nederland! maar dat is wel superleuk!

dinsdag ben ik meteen naar school gegaan. ik werd hartelijk ontvangen door de directrice van de school, en ze gaf mij een korte rondleiding. ze spreekt geen engels, zoals iedereen op school (behalve de lerares engels). ik zit in de klas bij mijn gastbroer augusto en we hebben een vast klaslokaal. de eerste dag heb ik geen les gehad, want iedereen zat om mij heen en stelden allemaal vragen en probeerden mij castillano te leren. ( In argentinie spreken ze geen spaans, maar castillano, het heeft kleine verschillen) de hele schooldag hebben we gekletst en er werd gitaar gespeeld en gezongen. door mijn lengte en mijn blonde haar val ik heel erg op op school en tijdens de pauzes wordt ik echt door iedereen aangestaard. mijn klasgenoten zijn super aardig en nodigen mijn meteen uit voor allerlei feestjes. de andere dagen natuurlijk wel gewoon les, maar ik snap er nog niet zo veel van, alleen engels en wiskunde zijn te begrijpen.

ik heb eergister mijn eerste asado (argentijnse bbq) gehad! met een groot aantal klasgenoten. echt superlekker!! en precies zoals je zou denken, met veeeeeeel vlees. ik zal proberen een paar foto's bij mijn blog te voegen. gister weer een asado bij een vriendin gehad, samen met mijn gastbroer, een klasgenoot en de familie. daarna doorgegaan naar een feestje met mijn klasgenoten. super leuk!! ik was ongeveer vier uur thuis!

het is nu weekend en eindelijk een beetje rustig, en heb ik tijd om een blog te schrijven.

groetjes en besos,

  • 24 Augustus 2013 - 21:14

    Sanne Van Lochem:

    Hee Stijn,
    Superleuk om zo wat te lezen over hoe het met je gaat daar! Veel plezier de komende tijd :)

  • 24 Augustus 2013 - 22:22

    Nel Vennegoor:

    Hoi Stijn,

    Leuk om te horen dat alles goed gaat, wel hele grote stukken vlees.
    Geniet van deze bijzondere ervaring. gr.fam vennegoor oldenzaal

  • 24 Augustus 2013 - 22:51

    Mama:

    Hoi Stijn
    Leuk verslag! Lekker zo'n warm onthaal en zoveel enthausiaste mensen :)
    bofbibs :)
    Liefs mama

  • 25 Augustus 2013 - 00:28

    Jan Vennegoor:

    Hallo Stijn,

    het leven begint goed daar. Leuk verslag. De vele duitse uitwisseling scholieren zal wel samenhangen met familie die uitgeweken is naar Argentinië. Al gewent aan de kou? het voorjaar is in aantocht. Bij ons net andersom. In oktober kunnen je vader en ik weer gaan schaatsen. Wat is daar de favoriete lokale sport? Ik hoop voor jou, dat het niet het rijden naar asado's is.

    groet

    Jan

  • 25 Augustus 2013 - 13:50

    Willy:

    hoi Stijn leuk je verslag. is het zoals je dacht dat het was.je hebt in iedergeval veel aandacht. gaat het met de taal? graag foto met uniform :). groeten Bram Eric Willy

  • 25 Augustus 2013 - 19:33

    Hannah Dürager:

    Als ik dat zo lees wil ik ook weer terug op uitwisseling! Ik hoop het blijft leuk en je hebt het beste jaar ooit (:

  • 25 Augustus 2013 - 20:55

    Jorik Jonker:

    Hey Stijn!
    Geweldig om te horen dat het daar leuk is :) Ga je dit elke week doen? (hoop het wel !)
    Alvast veel plezier voor de rest van de tijd die je daar bent.

    Groetjes,

    Jorik

  • 26 Augustus 2013 - 09:31

    Meiliany:

    Hoi Stijn,
    Leuk om te horen dat je alles goed in Argentine gekomen, lange reis he..
    Ik moet lachen dat je anders dan die andere.. blonde en lange..
    maar goed daar ben je bijzondere mens toch in jou klas en jou omgeving..
    Ik hoop het blijft leuk en goede ervaring voor jou..


    Groetjes,
    Herman, Meiliany, Joshua en Esther.

  • 26 Augustus 2013 - 13:14

    Marcela Montesino:

    que tengas la mejor experiencia en argentina, y que asado hermano!!! besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stijn

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 10889

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: